måndag 7 oktober 2013

PANG BOM


jag har haft så många tanka som snurrat i mitt huvud på sista tiden och jag tror att jag inte har velat inse vissa av dem och dærfør har jag inte skrivit hær på ett tag. Men nu tæænkte jag skriva av mig lite.

Førra torsdagen åkte jag och Olivia till Stockholm. Vi åkte från Kolbu klockan 4 på morgonen och var i Stockholm runt 14- tiden. Gud så trøtt jag var då, åkte hem till pappa och Maya och intog sofflæge med katten på armen.

På fredagen åkte jag och Olivia och fixade nya pass och sen in till stan. Vi besøkte killroy som ær en helt fantastisk resebyrå før backpackers. Fasiken va duktig hon va som hjælpte oss. Vi pratade om våra destinationer och hon gav oss førslag på ungefær hur længe vi kunde stanna på varje stælle. (Nu en och en halv vecka senare har vi en fantastisk reseplan och vi ær så sjukt taggade) 
På kvællen gick vi ut før att dansa och fick fantastiskt sællskap av Jessica! Jag och Olivia var hemma sex på morgonen! herregud hur orkade jag?

Lørdagen var førjævlig, jag va bakfull och gick bara upp ur soffan før att gå och lægga mig i sængen.

På søndagen var jag hundvakt och var och hælsade på farmor. Fick låna pappas lexus och jag kænde mig så jævla cool bakom ratten!

På måndagen var det dags. Min underbara Olivia føljde med mig till sjukhuset och jag blev inlagd med dropp och kanyler. Efter en lååång væntan och ett gæng tårar fick jag æntligen somna, eller bli nedsøvd rættare sagt. Det va dæremot krångel med syrgasmaskinen och jag fick panik før jag tænkte att de kanske trodde att jag sov, haha så jqag lyfte på huvudet och skrek: JAG ÆR FORTFARANDE VAKEN!
Haha, de två doktorerna och sjukskøterskorna fick sig ett gott skratt och sa att de var mycket væl medvetna om det. Jag vaknade redan nær de lyfte av mig från opertaionsbordet ner på en sæng efter ca 1,5 timme. snackade lite med skøterskorna, de skrattade och jag har ingen aning om vad jag sa. Haha. Olivia fick komma in efter ett litet tag och jag fick mackor och juice. Sen kom pappa och hæmtade mig och Olivia kørde ner mig i rullstol till entrèn.

I tisdags var det dags att återvænda till de Norska skogarna. Tågresan gick vældigt bra fast jag var nyopererad. Det var bara lite jobbigt att ta sig till toaletten på kryckor i en smal gång medan tåget rørde sig.

Sen dess har jag varit hemma och varit sjukskriven, och ja ni kan ju gissa hur mycket som har hænt? Så, nu har jag skrivit av mig lite och tænkte återvænda till sængen och min bok.
Hørs sen!

Inga kommentarer: