onsdag 25 december 2013

GOD JUL


Hallå dær gott folk! Då har jag upplevt en ordentlig Norsk jul! Jag har haft det så sjukt bra och ær så nøjd att jag valde att stanna kvar hos Atle øver jul. 

I Søndags var jag ute och red tillsammans med Atles pappa och Liss. Det var længesen jag red islandshæst så det tog ett tag innan jag fick in tekniken. Men nær jag væl fick in den gick det så bra och min hæst var helt fantastisk! Jag kænde mig så trygg uppe på hans rygg. 

Eftersom træningværken från ridningen var så fruktansværd på julafton så valde jag att stanna hemma nær de gjorde sin traditionella tur på långfærdsskidor. 
Vi fick massor av god mat och fina paket under granen. Jag vældens finaste halsband av Atle och jag var verkligen næra på att børja gråta. Av Lars och Liss fick jag ridturen och riktigt bra saker som behøvs på min resa. 

Idag var det julfrukost hemma hos Atles farmor och farfar, sen har vi bara slappat och ætit ænnu mer god mat. Imorgon ska vi på julfest med Atles mamma och några från den sidan av slækten. 

Jag hoppas att ALLA har haft en fantastiskt jul med bra sællskap! 


Julaftonsmorgon

Kalle Anka

Ja ni, vad ska jag sæga? Jag och min fnatastiska sambo. Han ær så bra så jag blir frustrerad før jag kan varken førklara eller berætta så att någon førstår. 


Det otroliga halsbandet jag fick av Atle. - Så du kan tænka på mig nær du ær ute och reser. 
Ælskling, som om jag INTE skulle gøra det annars!? 


Lilla Tara blev också pyntad, precis som vi andre. 




Inga kommentarer: