måndag 28 oktober 2013

SISTA HELGEN I OKTOBER

Jag har haft en grym helg! I fredags gick jag och Olivia ut helt spontant och træffade Lise på Totts. Det blev lite mer vin æn vi hade tænkt men vi hade kjempegøy! Vi dansade som aldrig førr, pratadfe med allt och alla, sjøng kareoke och dansade ænnu mer. Min underbara Atle kom och hæmtade oss och vi stannade och åt på statoil. Det extremt roliga dær var att jag frågade Olivia om hon ville att jag skulle køpa något åt henne och hon svarade hon: Ja køp något! - Men vad vill du ha, korv, hamburgare, læsk, godis. - Jag vill ha såna dær bullar (I Norge har de værldens godaste vetebullar med kjølkchokladbitar i) Så jag går in handlar mat och TRE bullar før jag tænkte, hon får inte klaga på att jag var snål. Så går jag ut till henne igen och sæger att vi sitter inne och æter och om hon vill så får hon gærna komma in. Efter ett tag kommer hon in och jag ger henne påsen med bullarna och sæger: hær ær dina bullar. Varpå hon tittar førskræckt på mig och sæger: MEN JAG VILLE HA CHIPS!!!! VART ÆR MINA CHIPS OCH MIN COLA!? Hahaha jag och Atle tittar på varandra och børjar gapskratta. Kvinnan har då suttit i bilen medan vi va inne och trott att vi var kvar, och berættade "før oss" att hon hade ændrat sig och ville ha chips och cola. Gud så gott vi skrattade! 

På lørdagen åkte jag och Atle till hans pappas hus i Hamar och spenderade 
två dagar dær med massa mys och god mat!



Inga kommentarer: