fredag 29 mars 2013

SJUKSTUGA


Av de senaste 50 timmarna har jag sovit i 37, så bra mår jag. Och inte fan har det blivit bättre! Igår vaknade jag mitt i natten av att jag höll på att frysa ihjäl och vad jag än gjorde så blev det inte bättre. Vid 6 på morgonen så vaknade igen av att jag var blöt av svett, tog tempen och såg hade jag hade 30,1 graders feber. Så det blev inget jobb för mig varken igår eller idag.

Jeanette gav mig någon super-huskur som jag har tvingat i mig och tro mig när jag säger att jag fick kämpa för att behålla det! Varmt vatten, ingefära, citron och en jäkla massa vitlök. Fy fan vad vidrigt det var! Jag kommer lukta apa i munnen i minst 2 dagar. Sen kom jag på att det är bra att svettas ut febern så jag går runt i duntofflor och är blöt av svett om fötterna, MEN vet ni vad det innebär med att jag ska svettas, jo att hela jag kommer lukta vitlök i två dagar! Tur att ingen behöver stå ut med mig just nu!

Nej men jag ska väl fortsätta svettas och äta päronsplitt! Herrå herrå!
 



Inga kommentarer: