tisdag 16 oktober 2012

THE HUNGER GAMES

Nu har jag läst ut de här tre fantastiska böckerna! Jag har aldrig läst något som berör mig så mycket som de här böckerna, jag har varit arg, förvirrad, drömt hemska mardrömmar och gråtit fruktansvärt mycket. Det går inte 10 minuter utan att jag tänker på något som har hänt i böckerna. Jag tycker att det bästa med de här böckerna är att när man läser de så kan man sätta sig in i rollen som Katniss så väl att det känns som att man själv är huvudpersonen. Det är väl därför den berör så mycket också.  Att läsa de här tre böckerna är något jag rekomenderar starkt, men det är en liten fördel om man har ett bättre psyke än vad jag har. Haha. 

Jag kommer fundera över de här böckerna länge länge och jag kan knappt vänta tills nästa film - catching fire har premiär den 22 november 2013. Det är en evighet! 



Inga kommentarer: