onsdag 15 augusti 2012

Dags att följa drömmen...

Jag har något viktigt jag vill tala ut om. Ett beslut jag tagit utan att ens diskutera det med Oskar. Jag ska följa min dröm. Jag ska börja jobba som elefant skötare på en resande polsk cirkus.

Som elefant skötare kommer mina uppgifter att innefatta att skövla avföring, mata, tvätta och prata med elefanterna. Ja prata. Det är vetenskapligt bevisat att elefanter lever ett lyckligare liv om de har någon som dagligen pratar med dem. Man pratar som vanligt om vardagssysslorna och visar sitt intresse för dem. Enda knepet är att man måste prata med "elefant dialekt" vilket betyder att man drar ut på orden och låter lite "tjutig".

Men drömmen är inte att jobba på en cirkus med elefanterna, det är bara ett steg för att nå mitt ultimata mål. Efter jag fått elefanternas och cirkus ägarnas förtroende skrider nästa del i planen i verket. När vi turnerar utomlands i lite mer exotiska länder ska jag vid nattens intrång smyga ur mitt tält, utan att väcka de sovande dvärgarna och clownerna, och fortsätta till elefantburarna. Jag ska frigöra alla elefanter och och rida iväg med dem ut i de vida slätterna, helt avskuren från civilisationen och all ytlighet. Jag ska hädanefter bli kallad för Andidi Bestryttaren. Jag kommer rida på den största och starkaste elefanten men enda sättet att få göra det är att vinna i en duell mot den först. Duellen kommer gå ut på att gå runt i cirklar och stirra ner varandra tills den ene ger vika och när det väl hänt ska den som vann "stirrtävlingen" jaga ut den andre från området. När detta är gjort ska jag sakta men säkert förflytta min stam närmare andra elefantstammar och ge dem två alternativ; anslut er till min stam och mina regler eller erfar en ond och bråd död. Efter dessa steg är avklarade kommer det sista steget i min plan att skrida i verket..

Detta är allt jag kan berätta nu.. för min och er egen säkerhet.. men en sak ska ni ha klart för er.
Ni har inte sett det sista av Andrida Bestryttaren!

Inga kommentarer: