onsdag 17 augusti 2011

VI SKA VARA ALLRA BÄSTA BÄSTA VÄNNER

Mitt öga är nu mycket bättre och idag blir det jobb. Ska fortsätta med en av mina salvor i 3 dagar till och med den andra i nästan en månad till. Kan däremot inte sminka mig, eller kan och kan det känns jävligt onödigt att göra det irriterat när det fortfarande inte är helt bra.

Igår åkta jag och Oskar till djursjukhuset i Jönköping med Dasty. Han har också fått en slags inflammation i ögat så slemhinnan har svullnat upp. Det ser väldigt obehagligt ut eftersom effekten blir att det ser ut som att ögat håller på att ploppa ut.

Stackarn ligger här brevid mig nu med tratt och han har precis fått samma fuktsalva som jag har till mina ögon. Åh vi är så söta, vi delar till och med salva. Igår på sjukhuset sa veterinären att hon såg på en gång vem han tydde sig till så jag fick stå framme vid hans huvud och hålla i honom, och så fort han hoppade ner från undersökningsbordet sprang han och satte sig tätt intill mig. Lilla älsklingen!

 

Inga kommentarer: